
Pierwsze na świecie podwodne muzeum
19 listopada 2007, 11:36Chińczycy budują podwodne muzeum, które ma ochronić przed zniszczeniem i udostępnić zwiedzającym wrak ponad 800-letniego statku oraz zgromadzone na nim skarby. W 2002 roku w małej kajucie odnaleziono tam ponad 6 tys. cennych przedmiotów.

Więcej niż reality show
7 listopada 2007, 12:21Niedawno ekscytację w Polsce budziła edycja pierwszego reality show, a już tego typu programy nie cieszą się zbytnią popularnością. Ożywić je może witryna Mod My Life, będąca połączeniem reality show z serwisami społecznościowymi i... czymś jeszcze.

Pracownicy IBM-a zastrajkują wirtualnie
21 września 2007, 10:16Pracownicy włoskiego oddziału IBM-a planują pikietę przed.... wirtualną siedzibą firmy w Second Life. Zatrudnieni w Błękitnym Gigancie skarżą się, że olbrzymie zyski, jakie osiąga ich przedsiębiorstwo nie przekładają się na ich zarobki.

Wirtulane światy dla niewidzących
19 września 2007, 15:55Niektórzy analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych czterech lat aż 80% internautów będzie korzystało z wirtualnych światów. Grupa studentów pracuje w Irlandzkich biurach IBM-a nad technologią, która pozwoli na korzystanie z tych światów osobom niewidomym.

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji
14 września 2007, 17:26Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).

Co robimy podczas bezsennych nocy?
14 września 2007, 09:14Co robimy, kiedy nie możemy spać? Wielu z nas (1:7) zajmuje się tym samym, co w dzień, czyli surfowaniem po Sieci. Według Standard Life, brytyjskiej organizacji ubezpieczeniowo-finansowej, zamiast liczyć barany czy pić ciepłe mleko, wolimy wysyłać maile oraz przeglądać ulubione witryny.

Procesory Intela nawet o 100% szybsze
10 sierpnia 2007, 10:07Serwis HKEPC poinformował, że 45-nanometrowe układy Intela Core 2 są nawet dwukrotnie bardziej wydajne od obecnie sprzedawanych kości.
id Software w sieci Steam
6 sierpnia 2007, 10:32Firma id Software podpisała z Valve umowę, na podstawie której niektóre tytuły stworzone przez pierwszą z firm będą korzystały z sieci Steam. id Software to producent takich legendarnych tytułów jak Wolfenstein 3D czy Doom.

Facebook ukradziony?
18 lipca 2007, 11:46Mark Zuckerberg, założyciel popularnego serwisu społecznościowego Facebook, został po raz kolejny podany do sądu. Trójka byłych studentów Harvardu twierdzi, że Zuckerberg ukradł im pomysł oraz kod źródłowy serwisu.
Projekt Matuzalem: w poszukiwaniu tajemnicy długowieczności
12 lipca 2007, 11:55Centrum badawcze Rothberg Institute rozpoczyna program o nazwie Projekt Matuzalem. Jego celem jest zsekwencjonowanie genomu 100 osób, które żyją co najmniej 100 lat. Uczeni chcą w ten sposób poznać tajemnicę długiego życia.